UUE PÕLVKONNA TURUNDUSSÕNUMID

 

Soovid teada, kuidas turundada noortele?

Uuringus osales ligi 300 YU lugejat, kellest enamik olid noored neiud (88% vastanutest), kes jaotuvad vanusegrupiti järgmiselt:

alla 14 aastased – 9%

14–16 aastaseid –  28,1%

17–19 aastased – 31,1%

20–24 aastaseid 18,2%

25 – 30 aastaseid – 7,8 %

31 – 40 aastaseid 5,7 %

 

Millises sotsiaalmeediakanalis noored kõige enam oma aega veedavad?

 

Palusime valida vaid ühe kanali. Vastus ei üllata ehk selgus, et rohkem kui pooled (52,3%) valisid oma lemmikkanaliks Instagrami. Facebooki valisid 20,4%, Snapchati 12,9% ja YouTube 11,5% vastanutest.

 

Ülejäänud valisid kas Pinterest, Twitter, LinkedIn või Reddit.

 

Kui palju kasutavad noored reklaamiblokeerijat?

 

Enamus kasutab vahepeal või ei kasuta üldse. Mõned selgitasid ka oma valikut nii, et kasutavad vaid arvutis, mitte mobiilis. Peamiselt need, kes kasutasid olid vanemad noored ehk siis üle kahekümne eluaasta. Kas põhjuseks võibolla see, et nooremad on reklaami suhtes nii immuunseks muutunud, et see enam neid ei häirigi?

 

 

Milline reklaam mõjutab kõige enam ostuotsuseid?

 

Kokku vastasid sellele küsimusele 282 inimest, kõigil oli võimalus valida mitu varianti. Pingerida on alljärgnev:

  1. Soovitus sõbralt/tuttavalt (193 inimest)
  2. Sotsiaalmeedias jälgitava (blogija, vlogija) soovitus (115 inimest)
  3. Informatiivne reklaam (100 inimest)
  4. Toote või teenuse arvustus foorumis või sotsiaalmeedias (92 inimest)
  5. Humoorikas reklaam (88 inimest)
  6. Eksperdi soovitus (63 inimest)
  7. Kui näen, et tuntud inimene (laulja, näitleja vms) kasutab ka seda toodet (51 inimest)
  8. Blogija või vlogija sponsoreeritud postitus instagramis (60 inimest)
  9. Facebookis nähtud reklaam (16 inimest)

Millised reklaamid on kõige tüütumad?

 

Pole ehk üllatav, et enamik märkis kõige häirivamaks pop-up bännerid. Teise koha Tüütute Reklaamide Top’is pälvis staatiline reklaambänner ning kolmanda koha omanikuks sai reklaam sotsiaalmeedia uudisvoos.

 

Milline reklaam kõige vähem tüütab?

 

Selles kategoorias tuli esimeseks hea väärtusega lugu, mis sisaldab muuhulgas ka  linki tootele. Samuti ei häirinud noori blogijate sponsitud postitused ning toodet kirjeldavad reklaamartiklid.

 

Millist reklaami noored kindlasti sotsiaalmeedias ei jaga?

 

Vastusevariante andsime neli. Kõige enam kinnitasid noored, et nad ei jaga reklaami, mis ei lähe kokku nende väärtustega; kas sõnum on rassistlik või saastab reklaamitav toode loodust. Järgmisena märkisid noored, et nad ei jaga reklaami, millel puudub väärtus (kas olulise informatsiooni või näiteks humoorikuse näol). Kolmandana oli pingereas liiga plakatliku või pealetükkiva tekstiga reklaam (klišeed nagu “Osta kohe!” või “Pakkumine kehtib ainult täna!”. Kõige viimasena valiti mittejagatavaks reklaamiks igav reklaam.

 

 

 

Järgmine küsimus oli suhteliselt samast kategooriast, aga natuke teise lähenemisega. Andsime noortele ette valikuvõimalused, mille hulgast said nad valida mitu varianti.

 

Millist reklaami nad kõige enam sotsiaalmeedias jagaksid?

 

Pingerida on järgmine:

  1. Kasulikku ja informatiivset (179 inimest)
  2. Hästi naljakat (152 inimest)
  3. Professionaalselt, maitsekalt ja kvaliteetselt teostatud(150 inimest)
  4. Ausat tootearvustust, mis ei kõla üldse reklaamilikult (141 inimest)
  5. Reklaam, mille pealt teenid ise boonust, raha või kingitusi (113 inimest)
  6. Maailmaparandajaliku sõnumiga (101 inimest)
  7. Nunnude loomade ja beebidega (86 inimest)
  8. Emotsionaalset (73 inimest)
  9. Lemmikblogija sponsoreeritud postitust (56 inimest)

Palusime uuringus osalejatel meenutada, mis mõjutas nende viimast ostuotsust kõige enam.

 

Andsime ka seal vastusevariandid ette. Kõige enam märgiti ostuotsuse mõjutamise põhjuseks soodne hind, järgmisena valiti vastuseks pragmaatiline põhjus, et oli väga vaja ning kolmanda koha sai tuntud ja usaldusväärne kaubamärk.

 

Kas noored teevad ostud pigem e-poest või reaalselt eksisteerivast kauplusest?

 

Enamik vastas, et oleneb asjast. Kommenteeriti veel juurde, et kui tegemist on kallimat sorti tootega, siis uurivad internetist, aga ostu sooritavad kauplusest kohapealt. Alla 20% vastanutest väitis kohe, et nad uurivad enne internetist ja seejärel teevad ostu kauplusest.

 

Uuring läks eriti huvitavaks viimase küsimuse juures, kus palusime noortel ise kirjeldada, milline on nende meelest hea reklaam. Vastuseid saime 284, koondame need juba lähipäevil ning teeme põneva kokkuvõtte.

 

Soovid saada ülevaadet? Sisesta oma e-posti aadress ja saadame Sulle info otse meilboksi.

<div class="ml-form-embed"<!-- [et_pb_line_break_holder] --> data-account="558525:p1m3x0x0s7"<!-- [et_pb_line_break_holder] --> data-form="982274:w4o2l7"><!-- [et_pb_line_break_holder] --></div>
<div class="ml-form-embed"<!-- [et_pb_line_break_holder] --> data-account="558525:p1m3x0x0s7"<!-- [et_pb_line_break_holder] --> data-form="982274:w4o2l7"><!-- [et_pb_line_break_holder] --></div>