Odavad kasutatud autod on Eesti mõistes need, mille hind jääb 6000-10 000 euro vahele. Sellesse hinnaklassi kuuluvad 5-10-aastased kesk- või väike keskklassi sõiduautod, mida meie teedel liigub kõige suuremal hulgal. 

Kui tahta ökonoomset kasutatud autot, mis ei maksa palju, on valik ootamatult mitmekesine. Siiski, on mõned automargid ja –mudelid, mille valimine on sisuliselt kindla peale välja minek. 

Volkswagen Golf 7

Volkswagen on läbi aja olnud väikese keskklassi auto etalon. 

VW ei paista silma radikaalse disainiga – läbi iga uue põlvkonna toimub pigem evolutsioon kui revolutsioon -, aga miks peakski kardinaalselt muutma midagi, mis nii hästi toimib! 

Volkswagenite trumbiks on täiuslikkuseni lihvitud ja intuitiivne ergonoomika: kõik asjad on täpselt õiges kohas, mugava sõiduasendi leiab vaevata igaüks ja selle autoga saab kohe sõitma hakata ilma, et peaks end eelnevalt tundide kaupa käsiraamatut lugedes viima kurssi mudeli kõigi eripäradega. Lisame siia juurde kvaliteetsed materjalid, hea koostekvaliteedi, säästlikud ja vastupidavad mootorid ning hea sõiduauto retsept ongi koos. 

Hinnaklassilt jääb Golf odavate kasutatud autode ülemisse otsa ehk piiriks seatud 10 000 euro kanti, aga Volkswagen Golf on ka sellest summast iga senti väärt. Iseäranis veel siis, kui järelturult õnnestub leida üliökonoomne Bluemotion variant, mille keskmine kütusekulu on hämmastavalt madal ning seda hoolimata sellest, kas sõita linnas või maanteel.

Opel Astra

Opel Astra on eelpool toodud Volkswagen Golfi tõsine rivaal. Disainilt veidi mängulisem ja vähem väljapeetud kui Golf ning sobib seega pigem noorematele inimestele. 

Hinnalt on Opel Astra veidi soodsam. Kui võrrelda Volkswagen Golfiga, siis hinna mõttes on samal tasemel paar-kolm aastat uuem Astra ja paar-kolm aastat vanem Golf ehk hind on sama, aga vahe on mudelite vanuses.

Astral on valikus ka diiselmootori ja universaalkerega variant, mis on eriti ideaalne noore pere esimeseks autoks. Piisavalt ruumikas, et mahutada lapsevankrit ja hulka kotte ning piisavalt võimekas, et tulla toime kõikvõimalike teeoludega. Samas vägagi säästlik ja madalate ülalpidamiskuludega auto. Noortele ideaalne!

Škoda Octavia

Škoda Octavia on viimase kümnendiga saanud Eestis kõige populaarsemaks ja müüduimaks autoks. Lihtsustatult öeldes on tegemist rahvaautoga selle sõna kõige paremas tähenduses. 

Väike kütusekulu, teeoludele hästi vastupidav veermik ja probleemivabad mootorid on tõstnud Octavia legendi staatusesse ja selle valikuga on pea võimatu alt minna.

Ford Fiesta

1,0-liitrise bensiinimootori või 1,5-liitrise diiselmootoriga Ford Fiesta on täiuslik linnaauto. See väike ja vilgas masin on justkui loodud kitsastel tänavatel manööverdamiseks!  

Meil näeb Fiestasid kahetsusväärselt vähe, sest meie linnad pole Lõuna-Euroopa metropolidega võrreldes veel nii autostunud ja siin eelistatakse väikeautodele veidi suuremaid autosid. Tegelikult on Fiesta piisavalt suur, et keskmine kahe lapsega pere sinna kenasti ära mahuks. 

Fordi mootorid ei ole janused ja ka vastupidavuse mõttes on Fiesta igati eeskujulik auto. Hinnaklassilt jäävad Fiestad odavate kasutatud autode seas pigem soodsama hinnaskaala poolele.

Opel Insignia

Opel Insignia, eriti selle universaalkerega variant, on visuaalselt väga sportlik ja ilusa disainiga auto. 

Lisaks heale välimusele on Insignia kaheliitrised diiselkütusel töötavad jõuallikad ühtaegu võimekad ja ökonoomsed. Opelite varuosad on soodsad ja hästi kättesaadavad, aga arvestades Insignia keskmisest paremat vastupidavust, pole varuosade hindu just ülemäära tihti vaja uurida. Ka on Opel Insigniate hind odavate kasutatud autode seas keskmisel tasemel.