Ma ei ole oma taustalt brändi- ega turundusinimene, kuid kui ennest rõiva- ja moetegevusega sidusin olen avastanud, et tegelen igapäevaselt selle valdkonna küsimustega. Brändi- ja rõivadisaini maailm on tasahaaval, kuid pühendumisega minu argipäeva vallutamas. Tahaksin selles vallas end kindlamalt tunda ja kõike teada, kuid annan endale aru, et iga etapp vajab läbikogemist ja aega.
Häid lambaid mahub palju ühte lauta. Sama võin öelda ka oma ettevõte arengusuundade kohta. Lisaks olemasolevatele teenustele võtsin eesmärgiks ühendada oma tegevuse moe- ja õmblustöö vallas koertenäituste maailmaga. Puutepunktiks selle kahe maailma vahel said rõivad, mida koerajuhid (händlerid) näitustel kannavad. Rõiva eripära seisneb selles, et riietus peab olema esinduslik, kuid väga hea lõikega, mis võimaldaks händleril parimal viisil koera liikumises ja seistes näidata. Materjalivaliku dikteerib riide pidev kokkupuude karvade, ila ja rasvaste maiustega. Selle puhul on eriti oluline rõiva vastupidavus tihedale pesule. Lisaks on palju omapäraseid detaile, mida tavariiete puhul ei kasutata. Näiteks taskud kammide ja maiuste tarbeks või osalemisnumbrite kinnitused. Töötades detailide, materjalide ja lõike kallal jõudsin järelduseni, et spetsiifilisest rõivast tuleb välja töötada bränd.
Ühel brändil võiks olla nimi, logo ja slogan. Kuna sihtgrupp ja valdkond on paigas siis sobivaid nimekandidaate ei olnud raske leida. Väga tore oli nime- ja slogani kandidaadid tuttavate näituste händleritega läbi arutada ja kuulata nende arvamust. Positiivne ja negatiivne tagasiside kliendilt on kuldaväärt. Kasutan oma võimalust ja kuulan ning võtan teadmiseks oma tulevaste klientide arvamused.
Pikem protsess moe-ettevõttes on tootearendus ja disain. Toode on see, mida firma valmistab ja müüb. Bränd on see, mida tarbija ostab. Oma brändi väljatöötamisel olen palju vaeva ja aega investeerinud toote ehk sobivate rõivaste väljatöötamisse. Moemaailma telgitaguste vähem glamuurne, kuid väga oluline osa leida sobivad materjalid, konstrueerida lõiked, õmmelda valmis kvaliteetsed tooted ja mõelda välja oma müügiplaan.
Ettevalmistustöö keerises ei tohi unustada oma brändi kuvandi loomist, sest vastasel juhul tuleb kõiki valmistehtud rõivaid ise kandma hakata ja ettevõtjana amet maha panna. Klient tahab näha ilusaid tootefotosid. Müügitöös on oluline läbi mõelda visuaalne keskkond, olgu see siis müügiboks, esinduskauplus või netipood – kõik peab omavahel sobima ja tutvustama sinu brändi.
Peagi on valmis terviklik bränd, mida koerashow-maailma tegijatele tutvustada. Mul on hea meel oma saavutatu üle ja ootan õhinal tagasisidet. Brändi avalikustamisega kaasneb kohustus tagada kliendile lubatud rõivad ja loodud kuvand.