Eesti moedisainiettevõtte Baltika on tänavu sügisest Eesti Disainiauhindade suurtoetaja, andes välja eripreemia ühele noorele disainivaldkonna talendile, kelle loomingul või tegevusel on rahvusvahelise läbimurde potentsiaal.
Eripreemia võitjaga soovib Baltika teha koostööd erinevate disainiekspordiga seotud projektide raames. Eesti Disainiauhindadele kandideerimine lõppes 19. augusti südaööl.
Baltika toetab Eesti Disainiauhindade raames SÄSI kategooriat, mille eesmärgiks on toetada ja julgustada noori Eesti disainitalente, tunnustades neid senise loova ja iseseisva tegutsemise eest ning anda neile võimalus edasiõppimiseks ja -arenemiseks. Auhinnatavaks tegevuseks peetakse innovaatiliste teenusedisaini lahenduste, toodete või tooteprototüüpide loomist, disainivaldkonna piire laiendavat eksperimentaalset või uurimistegevust.
„See, mis viimastel aastatel Eesti disainimaastikul toimunud on, väärib märkimist – Eesti disainist peetakse aina enam lugu, seda osatakse väärtustada ning disainerbrändid on teinud nii tootearenduse kui ka turunduse vallas tõsiseid edusamme,“ tõdes Eesti Disainiauhindade SÄSI kategooria žürii liige ja Baltika brändingu- ja jaekontseptsioonide arendusdirektor Maire Milder.
Samas tõdes Milder, et noored talendid vajavad rahvusvaheliseks läbimurdeks toetust ja abi, samuti peaks disaini loomine lähtuma mitte armastusest toote vastu, vaid huvist lahendada läbi disaini või disainmõtlemise mõnda olulist probleemi. „Eestis loodud disain on väärt ületama riigipiire ja vallutama välisturgusid. Mul on hea meel, et Disainikeskus on loonud Eesti Disainiauhindade näol ühe viisi, et noori andekaid disainiinimesi sellel teekonnal abistada,“ lisas Milder.
„See, et Eesti suurima disainimeeskonnaga Baltika toetab noori disainitalente näitab seda, et Eesti ettevõtted näevad noortes disainerites potentsiaali ja on valmis nende arengusse panustama,” kommenteerib Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas. „Paari aasta tagune väide, et ettevõtted ja disainerid koostööd ei tee, ei pea enam kindlasti paika,” lisab ta rõõmustades.
Eesti Disainiauhinnad, sh SÄSI laureaadid ja Baltika eripreemia kuulutatakse välja pidulikul auhinnagalal 16. septembril Tallinna Kultuurikatlas. Seejärel alustab Baltika eripreemia võitjaga läbirääkimisi, et teha koostööd Baltika disainiekspordi suurendamisega seotud projektide raames. „Täna on Baltika moebrändide kollektsioonid saadaval paljudes riikides üle Euroopa, kuid ekspordivõimekuse tõstmiseks on vajalikud täiendavad arendustegevused,“ lisas Maire Milder.
Eesti Disainiauhinnad toob ühtse katuse alla seni Eestis välja antud disainivaldkonna tunnustused, et võimendada ühiskonnas disaini häält ja sõnumit. Esmakordselt anti Eesti Disainiauhinnad välja 2012. aastal Eesti Disainerite Liidu, Eesti Disainikeskuse, ADC*Estonia ja Teenusmajanduse Koja koostöös.
Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika brändide jaekaubandusvõrk hõlmab 130 brändipoodi Eestis, Lätis Ja Leedus, lisaks saab kõiki kollektsioone soetada e-poe vahendusel, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg. Baltika Grupp on noteeritud Tallinna börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.
Baltika teeb kummarduse Eesti disainile
Pildil on läbilõige Baltikast kui Eesti moedisainiettevõttest, kelle viite moebrändi (Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkoli ja Bastion) tuntakse ja hinnatakse Skandinaavias, Kesk- ja Ida-Euroopas ning Hispaanias. See, kuidas Baltika moebrändid ja kollektsioonid klientideni jõuavad, on enam kui 1100 inimese pühendunud töö tulemus. Iga õnnestunud ülikonna, kleidi või mantli valmimine ja kliendini viimine koosneb miljonist pisikesest detailist, millesse annavad oma panuse kõik Baltika inimesed.
Läbilõiget Baltikast esindavad (vasakult): Montoni kollektsioonijuht Pille Lauring, Baltmani peadisainer Aivar Antonio Lätt, Bastioni peadisainer Monika Randloo, Baltika juht Meelis Milder, Bastioni disainer Triinu Jõhve, klienditeenindaja Sille Õigus, logistik Igor Koševarov, Ivo Nikkolo disainer Britta Laumets, personali- ja värbamisspetsialist Tuuli Hallop, peasisseostja Marjan Saar, visual merchandiser Piia Poolak, kaubastaja Laura Kallasvee, Baltika e-poe juht Külli Koort, finantsanalüütik Ann-Mari Koppel, Montoni naistekollektsiooni peadisainer Hanna Haring, müügi- ja turundusdirektor Kristel Sooaru, Montoni meestekollektsiooni peadisainer Peeter Rästa, brändingu- ja jaekontseptsioonide arendusdirektor Maire Milder, Mosaici naistekollektsiooni tehnoloog Helen Viir, rätsep Svetlana Maksimets, Mosaici meestekollektsiooni peadisainer Ester Soidla, IT-spetsialist Toomas Raun, Mosaici naistekollektsiooni peadisainer Merle Lõhmus, hulgi—ja frantsiisimüügijuht Lea Endrikson, klienditeenindaja Henry Feil, Ivo Nikkolo peadisainer Eve Hanson ja Eesti jaeäri müügijuht Aldona Solnik
Lisaks on pildile jäävustatud valik Eesti disaini silmapaistvatest esemetest, et avaldada sümboolset toetust Eesti disainile ning disainile kui mõtteviisile. Lisaks Baltika inimestele, kes kannavad pildil Eestis loodud moodi, on fotol Tarmo Luisu loodud põrandavalgusti sarjast „Artist“, nahakunstnik Stella Soomlaisi loodud nahast käekott „Rob a Bank Bag“, Oot-oot taburet „Dot“ ning Aap Piho disainitud Warm Northi abilaud.
Läbilõike Baltikast jäädvustas fotopuldiga pildile Montoni meestekollektsiooni peadisainer Peeter Rästa